best websites of the world
Features

Volvo Ocean Race 2014: Μοναδική Εμπειρία

Λέγεται πως όλα ξεκίνησαν πίνοντας μπύρες σε μια παμπ του Πόρτσμουθ. 40 χρόνια μετά, εξακολουθεί να σηματοδοτεί ανέμους θυελλώδους έντασης, τεράστια κύματα και στέρηση ύπνου. Το 1969 ο Robin Knox-Johnston νίκησε στον αγώνα Golden Globe των Sunday Times και γύρισε μια νέα σελίδα στην ιστορία των αγώνων ιστιοπλοΐας σε δυο επίπεδα. Δεν ήταν μόνο ο πρώτος άνθρωπος που ολοκλήρωσε μόνος του τον περίπλου του πλανήτη χωρίς στάσεις, είχε επίσης βάλει την ιδέα ενός ιστιοπλοΐκού αγώνα στο μυαλό δυο ανδρών που θα άλλαζαν τελικά το πρόσωπο των αγώνων της ιστιοπλοΐας ανοιχτής θαλάσσης. Ο Guy Pearce και ο Anthony Churchill γοητεύτηκαν από το κατόρθωμα του Knox-Johnston, αλλά ήταν σίγουροι για τις δυνατότητες ενός αγώνα με πληρώματα που θα ακολουθούσε τις ρότες των παλιών εμπορικών ιστιοφόρων γύρω από όλο τον κόσμο.

Εκείνη την εποχή δεν υπήρχε τίποτα ανάλογο και η ανακοίνωση μιας τέτοιας περιπέτειας προσέλκυσε πολλούς καπετάνιους. Η αναζήτηση χορηγού και λέσχης που θα αναλάμβανε την οργάνωση, αποδείχτηκε δύσκολη υπόθεση μέχρι που οι Churchill και Pearce παρουσίασαν το σχέδιο τους στην Βασιλική Ένωση Ιστιοπλοΐας, με την οποία επιθυμούσαν να συνεργαστούν για την πραγματοποίηση του αγώνα. Ήρθαν σε συμφωνία και όπως λέει η ιστορία, το 1971 σε μια γεμάτη από καπνό παμπ του Πόρτσμουθ, ο Συνταγματάρχης Bill Whitbread της γνωστής οικογενείας ζυθοποιών, και ο Ναύαρχος Otto Steiner της Βασιλικής Ένωσης Ιστιοπλοΐας, συναντήθηκαν για να απολαύσουν μια μπύρα και να συζητήσουν την πρόταση. Ο πρώτος αγώνας θα λάμβανε χώρα το 1973. Η πρόκληση να τα βάλεις με τους ωκεανούς και τα στοιχεία της φύσης στην πιο απρόβλεπτη τους μορφή, να επιζήσεις τεράστιες διαδρομές σε απομακρυσμένα μέρη ήταν ταυτόχρονα και η περιπέτεια. Δυστυχώς, τρεις ιστιοπλόοι χάθηκαν στον πρώτο αυτό αγώνα και δύο ακόμα πέθαναν στη θάλασσα, στους εννέα αγώνες που ακολούθησαν. Τα μαθήματα αυτά όμως έχουν υπάρξει κομμάτι της συνεχούς εξέλιξης του αθλήματος. Τέσσερις δεκαετίες μετά την έμπνευση των Pearce και Churchill, έχει γίνει ένα τεράστιο άλμα εξέλιξης. Σήμερα τα ιστιοπλοϊκά σκάφη κατασκευάζονται από υλικά που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή διαστημι- κών σκαφών και οι ταχύτητες είναι αυτές που σηματοδοτούν την βελτίωση: το 1973 το σκάφος Pen Duick VI του Eric Tabarly έκανε τη γρηγορότερη 24ωρη δι- αδρομή καλύπτοντας 305 μίλια. Το 2008 το Ericsson 4, του Torben Grael, κατάφερε 596,6 μίλια. Η πιο ακριβή και προηγμένη τεχνολογία έχει συμβάλει σε αυτήν τη μεταλλαγή, εξαντλώντας κάθε δυνατότητα στην αναζήτηση μεγαλύτερων ταχυτήτων. Ωστόσο, ο τρόπος ζωής των πληρωμάτων δεν θα μπορούσε να είναι πιο πρωτόγονος. Παρόλο που μερικοί ιστιοπλόοι αμφισβητούν τις ιστορίες για τις πριονισμένες (για να είναι ελαφρύτερες) οδοντόβουρτσες που μοιράζονται τα μέλη του πληρώματος, η προσοχή που αφιερώνεται στην κατασκευή ενός ελαφριού σκάφους φτάνει στα όρια της ψύχωσης. Ένας θρύλος του αγώνα του 1997-1998 μάλιστα διηγείται την ιστορία ενός νικητή καπετάνιου που ούρλιαζε στο πλήρωμα επειδή είχαν τοποθετηθεί τρία ζευγάρια γυαλιά ηλίου στην υπήνεμη πλευρά του σκάφους. Οι καμπίνες, το κρασί, το κρέας, οι μάγειρες και το φρέσκο νερό έχουν από καιρό χαθεί και αντικατασταθεί από κουκέτες που το πλήρωμα μοιράζεται, αφαλατωμένο νερό, GPS, επανυδατωμένο φαγητό σε σκόνη και μπάρες πρωτεΐνης. Τα πληρώματα είναι παγκόσμιοι πρωταθλητές και ολυμπιονίκες και ευκαιρίες δίνονται μόνο στους πιο ταλαντούχους νέους.

Το Volvo Ocean Race 2014-15 ξεκινά στις 4 Οκτωβρίου 2014, από το Αλικάντε της Ισπανίας
ΓΡΑΨΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

Current day month ye@r *